oldozfilm
 
نويسنده
آمار سایت

چند نکته آموزشی در فتوشاپ ساخت آلبوم در فتوشاپ: هنگامی که مجموعهای تصویر داریم و می خواهیم نمونه ی کوچکی از آنها را مانند آلبوم در کنار هم قرار دهیم .

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:49 ] [ رحیم رهنورد ]

  نور پردازي براي عكاسي چهره

 نور مي تواند به طور چشمگيري سوژه عكاسي شما را جلوه دهد. فقط با ايجاد تغييراتي در نور مي توانيد يك فرشته را مانند ديو نمايش دهد يا بالعكس.

براي اين منظور توجه به بعضي اصول و نكات ضروري است اگر مي خواهيد اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيد اين مقاله را مطالعه كنيد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:4 ] [ رحیم رهنورد ]

حتي اگر شما يك عكاس حرفه اي نباشيد، براي عكاسي آماتور احتياج به دوربيني داريد كه داراي حداقل ويژگيهايي باشد. با توجه به اينكه در بازار دوربين هاي مختلفي با قابليت هاي گوناگون يافت مي شود انتخاب يك دوربين متناسب با نياز  كار بدون داشتن يك سري اطلاعات در مورد دوربين هاي ديجيتال كار ساده اي نيست. در اينجا سعي شده است. كمترين امكاناتي كه براي عكاسي ديجيتال لازم است را خدمتتان ارائه كنيم. البته شما مي توانيد با توجه به نياز خود در هر مورد از قابليت هاي بالاتري استفاده كنيد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:3 ] [ رحیم رهنورد ]

اگر از افراد در نور روز عکس بگیرید متوجه خواهید شد که در شرایطی چهره آنها حالت معمول تیره تر خواهد شد و عکس زیبایی نخواهید داشت. علت این است که پشت زمینه شما نور زیادی به سمت دوربین می فرستد و دوربین برای جبران آن پرتوگیری خود را کاهش می دهد که باعث می شود نتیجه آن پشت زمینه با ظاهر مناسب است ولی تصویر چهره فردی که از او عکس می گیرید تار می شود. چاره راه این نیست که فورا تنظیمات دوربین خود را به هم بزنید بلکه باید از فلاش دوربین استفاده کنید و جلو زمینه خود را روشنتر نمایید تا کسی که مقابل دوربین ایستاده است تیره دیده نشود.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 16:0 ] [ رحیم رهنورد ]

طلوع و غروب آفتاب يكي از دراماتيك ترين صحنه هايي است  كه طبيعت به ما هديه كرده است. به همين دليل بيشتر عكاسان چه حرفه اي و چه آماتور علاقه خاصي به عكاسي از غروب آفتاب نشان مي دهند لذا بر آن شديم تا در اين مقاله از مقالات آموزش عكاسي ياد بگير دات كام نكاتي را براي گرفتن عكس هاي زيبا از طلوع يا غروب آفتاب بيان كنيم.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:58 ] [ رحیم رهنورد ]
عكاسي با ISO بالا به شما كمك مي كند در نور كم تا حد ممكن از تار شدن تصوير جلوگيري كنيد. اين خاصيت معمولاً به شما اجازه مي دهد بدون فلاش عكس هايي بگيريد كه طبيعي تر به نظر مي رسند.
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:57 ] [ رحیم رهنورد ]

شايد در همه انواع عكاسي سخت ترين كار عكاسي از حيوانات، حشرات و پرندگان باشد. آنها تقريباً هيچوقت آن كاري را كه شما مي خواهيد انجام نمي دهند. بهترين راه براي عكاسي از حيوانات عكاسي در حيات وحش است. اما در باغ وحش هم مي توان عكس هاي زيبايي گرفت. براي عكاسي در باغ وحش بايد به موقعيت دوربين بسيار توجه كنيد. چون وجود نرده، حصار و قفس معمولاً مزاحم عكاس است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:56 ] [ رحیم رهنورد ]

نكاتي درباره عكاسي از چهره افراد

در اين مقاله نكاتي در مورد عكاسي از چهره بيان مي شود كه به شما در گرفتن عكس هاي زيباترين و قرار گرفتن در موقعيت درست و توجه به نور و ... موارد ديگر كمك مي كند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:53 ] [ رحیم رهنورد ]

از استخر باغ گرفته تا کانو رانی و غواصی با ماسک، می توانید عکس های جذابی از افراد داخل،رو و زیر آب بگیرید. اما چگونه؟ برای اینکار تنها از یک دوربین یکبار مصرف ضد آب استفاده کنید تا دوربین اصلیتان آسیب نبیند. کداک تا عمق 15 متری مناسب است و با ویژگی فست فیلم آن می توان در سرعت های زیاد و از موج سواران بدون تخته  در حال حرکت عکس برداری کرد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:52 ] [ رحیم رهنورد ]

در اینجا نکاتی برای عکاسی از طبیعت بیان می شود. عکاسان بزرگ طبیعت از هر مکانی عکسی می گیرند که زیبایی آن را دوچندان می کند و برای این منظور از فنون عکاسی استفاده می کنند. با استفاده از لنز واید و برخی تنظیمات می توانید قسمت بیشتری از صحنه را در عکس بیاورید اما باید مراقب بود این کار باعث نشود همه چیز در عکس دور به نظر برسد. بعضی مواقع طبیعت به کمک شکا نیاز دارد اینجاست که فیلتر های عکاسی به کمک شما می آیند. نکاتی که در این مقاله برای عکاسی از طبیعت بیان می شود به شما کمک خواهد کرد از فرصت های عکاسی که برای شما پیش می آید حداکثر استفاده را بکنید. با سخنی از انسل ادامز شروع می کنیم:


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:45 ] [ رحیم رهنورد ]

عکاسی در لغت به معنای فن عکاسی و عکس برداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. بنابراین، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, ] [ 15:32 ] [ رحیم رهنورد ]

عکاسی و فیلمبرداری اولدوز آماده ارایه خدمات فیلمبرداری و عکاسی به تمامی همشهریان عزیز میباشد . جهت مشاهده نرخ ارایه خدمات فیلمبرداری به ادامه مطلب بروید .


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:27 ] [ رحیم رهنورد ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
درباره سایت
آرشيو مطالب
جملات طلایی
گالری عکس


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


وضعیت مدیر سایت در یاهو